01.10.2015

L’anàlisi, un factor clau per prendre decisions

Carme Martinell

L’informe «Tomorrow’s MBA» de CarringtonCrisp indica que el factor més important a l’hora d’escollir un MBA és la reputació acadèmica del professorat. Això significa que, tot i l’orientació pràctica que busquen els estudiants potencials en un MBA, la base acadèmica dels continguts que s’hi desenvolupen és un factor clau. Perquè la pràctica no es fa sense teoria. I la teoria necessita persones rigoroses. Per això la UPF Barcelona School of Management posa en un dels seus eixos la importància de l’analítica. En una assignatura de màrqueting és tan important explicar el concepte de fidelització com les tècniques per mesurar-la. Només així els futurs gestors podran prendre decisions basades en l’evidència i no només en la intuïció. De fet, un estudi d’IBM en què es pregunta a 1.500 CMO quin és el repte per al qual estan menys preparats els gestors actuals assenyala l’explosió de dades en primer lloc, per davant de les xarxes socials. La UPF Barcelona School of Management es basa en la gran capacitat analítica del seu reconegut Departament d’Economia i Empresa per assegurar que els seus estudiants no només aprendran els conceptes, sinó que també aprendran a analitzar-los en el cas real de la seva empresa.

Carme Martinell

Directora general de la Fundació Institut d'Educació Contínua