11.03.2019

La formació del segle XXI

Carme Martinell

Les escoles de management treballem fortament per respondre a les necessitats de formació del segle XXI. Per aconseguir-ho necessàriament hem de treballar en la incorporació de nous processos en el nostre propi negoci de l’educació. També incorporar tecnologies i formats que altres sectors ja prenen com a naturals.

En segon lloc, hem d’incorporar en els continguts acadèmics les noves competències, disciplines i àrees de coneixement que la revolució actual fa aparèixer. Em refereixo al coneixement sobre blockchain o l’internet de les coses, a tall d’exemple. I també la incorporació  de noves fórmules de creació de coneixement, basades en la cocreació, la combinació de continguts de dintre i de fora i la participació activa de l’alumne en aquesta producció.

Per tot això, ens cal passió, obertura al canvi i capacitat de prendre riscos. I crec que a la BSM hem trobat un bon equilibri entre aquests tres factors i el fet de no posar en risc l’essència del què som, una escola de management, i d’on venim, una universitat, la UPF, que destaca per la seva rigorositat.

Carme Martinell

Directora general de la BSM