18.06.2018

La recepta davant decisions ètiques

Carme Martinell

El passat 18 de maig vàrem celebrar el 20è aniversari de l’Executive MBA de la UPF Barcelona School of Management. Va ser un acte on van retrobar-se des de companys de la primera promoció, ja dibuixant la seva última etapa professional i compartint llarga experiència (que per cert, van guanyar el premi a la promoció que més companys va reunir a la trobada) fins als alumnes actuals que estan vivint l’experiència MBA durant aquest curs i s’emmirallen amb els companys de les promocions anteriors. A més de l’oportunitat de retrobament, amb una gran assistència que desbordava l’auditori, l’acte va comptar amb la participació de Xavier Verdaguer, amb una motivant i profunda conferència sobre innovació i uns diàlegs per parelles de la mà de professors de la casa i exalumnes de l’MBA que, amb un toc d’humor, van posar-nos al dia de temes d’actualitat.

De tot el que es va comentar, subratllo un pensament que va fer l’estimat professor Oriol Amat sobre les decisions ètiques a la feina. Deia, sintèticament però amb gran encert, que quatre són els criteris que ens han de guiar en aquestes situacions: En primer lloc, analitzar si la primera reacció que tenim davant aquella proposta és bona, és a dir, si d’entrada ens hi sentim confortables. En segon lloc, assegurar que allò que volem fer és legal. En tercer lloc, preguntar-nos si està alineada amb els valors de l’empresa. I l’últim, si ens agradaria que la notícia sortís a les xarxes socials.

Bona recepta per a situacions diàries aplicable a qualsevol de nosaltres, de totes les promocions, de qualsevol àmbit professional.

Carme Martinell

Directora general de laUPF Barcelona School of Management