13 Educació i Cultura

27.03.2018

Educació i cultura, un binomi d’èxit

Fa poc, Oriol Amat, Catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Pompeu Fabra i professor a la UPF Barcelona School of Management, explicava en l’acte Preguntes Infreqüents que coneixia molts empresaris d’èxit -entenent per èxit, no el fet de tenir més diners, sinó el d’assolir els seus objectius- i tots tenien en comú el fet de ser grans lectors, persones molt cultes. Hi ha relació entre èxit i cultura? Probablement. No hi ha dubte que la cultura i l’art influeixen en el desenvolupament de les societats i també en el de les persones. Independentment de la professió, la formació acadèmica, l’experiència personal o professional que tinguin.

Perquè l’art i la cultura són elements de transformació que afavoreixen l’abstracció, la disrupció, l’emoció i el pensament crític. I el fet d’ésser disruptius, de qüestionar-se allò que està establert, ha precedit els grans canvis en la història de la humanitat: models econòmics, sistemes polítics, organitzacions culturals i institucions socials. La disrupció, entesa com a possibilitat d’oferir alternatives, de construir nous models i de plantar solucions noves i millors.

La UPF Barcelona School of Management aposta per la cultura i l’educació, com a binomi d’èxit. I no en el sentit estricte de la formació, sinó en el sentit més ampli de creixement i enriquiment personal.

En aquesta edició del Quorum, alguns dels nostres professors i experts de la UPF Barcelona School of Management reflexionen sobre el pes i el valor de les arts, la cultura i les humanitats en les persones, els professionals i la societat en general.