13 Educació i Cultura

27.03.2018

La cultura, un company oportú

Daniel Serra

La UPF Barcelona School of Management ha organitzat aquest any per primera vegada el Laberint festival, un festival cultural i gratuït que ha reunit diferents disciplines (literatura, còmic, teatre, música, cinema, periodisme, ciència, etc.), i ha convocat artistes, acadèmics i experts, amb l’objectiu de provocar a l’escola un entorn cultural, de coneixement i reflexió que ens concedeixi a tots el gust i la capacitat per pensar, mirar, narrar, crear i sentir. El Laberint festival ha estat concebut com un espai d’intercanvi de coneixement i experiències que ens permet complementar la formació integral dels nostres estudiants, independentment de quina sigui la seva àrea de formació: periodistes, advocats, comptables, executius, directors de màrqueting, cineastes, financers, creadors de videojocs, editors…

I tot perquè la UPF Barcelona School of Management és una escola de formació de postgrau diferent, amb perfils molt diversos. Una escola amb una manera de fer i d’entendre la formació també molt diferent. El valor de la transversalitat, la multidisciplinarietat, la mirada holística i la cultura és per a nosaltres essencial i dona sentit al perfil de professionals que pretenem formar. Per això, el Laberint festival l’hem concebut com una fita important a l’escola dins del nostre model docent, que atorga un paper destacat a la cultura i les humanitats.

No és gratuït que hàgim inclòs el qüestionari de Proust en el procés d’admissió dels alumnes o els tallers acadèmics de creativitat i cultura al llarg del curs. O que tots els alumnes rebin de l’escola una edició pròpia i exclusiva del conte Bartleby, l’escrivent, de Herman Melville perquè els acompanyi durant el curs amb reflexions, xerrades i debats. Tampoc és casualitat que imposem unes assignatures transversals en el nostre model docent, on els estudiants de diferents programes es troben als workshops i s’obren a la mirada diferent i enriquidora de l’altre.

Perquè és aquí, en la barreja, on hi ha el veritable valor de la multidisciplinarietat. On podem aportar, a més dels coneixements acadèmics, la mirada holística, l’obertura de ment, el prendre distància i reflexionar, l’esperit crític, la capacitat d’abstracció i d’enfrontar-nos a situacions complexes, el saber veure més enllà i obtenir valor del que és intangible.

Daniel Serra

Degà de la UPF Barcelona School of Management